onsdag den 7. januar 2015

Når du indleder et forhold til mig.. Er du bange nu?

.. Når jeg siger forhold mener jeg ikke sådan et kisse-misse et. Jeg mener. Et venskab - Et bekendtskab. Er alle med? Gooooodt nok!

Jeg har over de sidste mange år, mødt mange mennesker. Nogle er skredet i svinget, andre er kommet for at blive.
Og så var det jeg sad og tænkte - Hvad har jeg egentlig at byde på? Hvad får man egentlig, når man indleder et forhold til mig.

1 - Jeg analysere.. ALT!
Jeg prøver at lade være, men jeg gør det alligevel.. Det er blevet en - Afhængighed måske? Men jeg gør det altså. Ikke fordi jeg tror du er et dårligt menneske, men fordi jeg prøver at regne dig ud.

2 - Jeg tuder.
Og det gør jeg tit - Både af glæde og af sorg. Er der først hul, så løber det også bare ud.. Det er forfærdeligt, men det sker.
Ofres tuder jeg af grin, hvilket leder mig videre til næste punkt..

3 - Jeg griner .. MEGET!
Indimellem også alt for meget. Jeg har virkelig en sort, sarkastisk og plat humor. Men jeg elsker det, og der skal ikke meget til før jeg griner.

4 - Mine børn.. Åh mine børn.
De er så dejlige.. Jeg taler tit om dem. Nu kan Elias sådan og sådan, og forleden sagde Emil noget virkelig sjovt. Bliver det for meget, så stop mig.. Jeg kan tage det - Nogle gange ;)

5 - Følelser.
Jeg er ekstremt dårlig til at skjule mine følelser. Spørg du mig hvad der er galt, eller hvordan jeg har det, så spørg fordi du er interesseret og ikke fordi du vil være høflig, for du får det at vide!
Ligeså spørg jeg til dine følelser - Og i stedet for at pakke det ind, fordi du ikke rigtig vil tale om det, så sig det direkte "Mette, det vil jeg sgu ikke tale om lige nu" - Det kan jeg godt ta'. Men forvent også at jeg spørg igen en anden gang.

6 - Kærlighed.
Masser af kærlighed i alle former. Som i krammere, gaver, dumme sms'er.. Jeg viser det, og jeg fortæller hvis jeg holder af dig, eller tænker på dig. Lad være med at lade dig skræmme - Jeg vil bare hellere nå at fortælle det, imorgen kan det jo være for sent.

7 - Sarkasme/ironi.
Hvis jeg fortæller dig at din skjorte virkelig står godt til dine ankler, eller at dine sokker får dine øjne til at skinne, så er det ikke fordi jeg prøver at være ond. Jeg prøver at være sjov og sarkastisk og ironisk - Det er ikke altid det lykkes, men jeg prøver, og jeg synes selv jeg er skide sjov, altså!
Indimellem skal du måske også tage det som en hentydning.. Hvem ved?

8 - Lotte Heise.
Jeg snakker. For fanden hvor jeg snakker.. Og du må gerne stoppe mig.
Men lige så god, som jeg er til at snakke, er jeg til at lytte - Bare du er klar til det svar jeg så evt. må komme med - For (punkt 1) Jeg analysere jo.

9 - Bekymring.
Det ligger bare til mig - Jeg bekymre mig. Indimellem for meget, men jeg gør det, og det kan jeg ikke lukke øjnene for.

10 - Hygge og forkælelse - Masser af det!
Med eller uden unger. Mit hjem vrimler i perioder med mennesker. Inviter gerne dig selv på aftensmad eller på en film.. Eller, eller.. Et slag 500 eller et spil PS - Jeg elsker det.

Når jeg nu sidder og skriver det her, så forstår jeg egentlig godt at nogle er skredet i svinget - Jeg kan dæleme være en stor mundfuld.
Det kan da godt være at man skal være en lidt speciel støbning for at have et forhold til mig?
Men jeg er mig, og det kan jeg ikke rigtig ændre på.. Lige meget hvor hårdt jeg så end prøver! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar