søndag den 7. juni 2015

Nye tider..

Jeg har haft en vidunderlig weekend - Generelt tegner mit liv sig bare mere og mere vidunderligt, lige for tiden, selv om jeg absolut ikke synes jeg manglede noget, før.

Denne weekend har været skøn, lige til og fuld af så mange grin, helt fra hjertet - der har bare været ÉN stopklods.. Mig selv.

Lørdag var vi på Hjallerup marked, drengene og jeg. Og selv om jeg nød at se mine drenge grine, smile, drille og hygge, så kørte mit hoved på total overtryk.
Flyvetanker, hvad nu hvis'ere og 10.000 andre ting fløj igennem hovedet på mig, med 200 km/t.
Da vi kom hjem, lørdag aften, havde jeg egentlig allermest lyst til at sidde mig i et hjørne og pille hver en tanke ud, vende den, dreje den, kigge lidt på den, analysere den, vende den lidt igen - Og så liiiiige analysere den en gang til.
Det har jeg gjort en milliard gange før, så hvorfor ikke også nu?

1 - Fordi jeg havde gæster. Jeg skulle være på og til stede.
2 - Fordi.. Det har aldrig nyttet så meget, vel?

Jeg ved det jo godt, og jeg har nok altid vidst det - at mit overanalysering intet nytter. Tværdigmod gør det nok egentlig mere skade end gavn, på længere sidst. I hvert fald for mig selv.

Jeg glemte jo at stoppe op, og være i nuet, nyde nuet og opleve nuet, fordi alt andet dansede i baghovedet.
Da jeg kom i seng lørdag aften, faldt jeg egentlig ret hurtigt i søvn, men jeg vågnede til gengæld ved 02-tiden om natten, med selv samme tankemylder.
Jeg lå og gloede op i loftet - sorterede - analyserede - vendte - drejede - skilte ad. Halvanden time senere havde jeg kun fundet frem til ét svar.
Alle mine drenge fortjener at jeg er lige der, hvor de er - der hvor de har det sjovt, og der hvor DE har hjertet med. Ikke i et tankekaos, ikke i fortidens 'hvad nu hvis'ere' - Men i nutidens 'lykke' - stigende efter fremtidens 'derfor!'

Jeg kan ikke sige med garanti at jeg er færdig med at overanalysere - det er jo nok bare en del af at være Mette. Men jeg kan sige med garanti at jeg vil arbejde på at lade nogle situationer, være nogle situationer. Svarene får jeg jo alligevel aldrig, før jeg har prøvet det hele af, vel?

Nye tanker - Nye tider.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar